• 1.jpg
  • 7.jpg
  • 8.jpg

Witaj przygodo!

7 czerwca 2016 r. o godzinie 7.30   wszyscy uczestnicy zielonej szkoły w Góry   Stołowe i Skalne Miasto zebrali się na placu koło   naszej szkoły. Zapakowaliśmy nasze bagaże do   autokaru i z uśmiechami na twarzach ruszyliśmy   w drogę. Jazda była męcząca, ale często

zatrzymywaliśmy się na postoje, gdzie mogliśmy skorzystać z toalety oraz wyprostować kości.

Pierwszym punktem naszego zwiedzania była Twierdza Kłodzko. Oj co tam się działo! Pokonywaliśmy ciemne i wąskie podziemne korytarze, gdzie trzeba było wykazać się odwagą i zręcznością. Kolejne dni naszej wycieczki to obcowanie z naturą. Skalne Miasto w Czechach, gdzie podziwialiśmy zespół skalnych skałek, ambon, baszt, grzybów skalnych itp., skupionych w pobliżu siebie i oddzielonych wąskimi rozpadlinami. Wspięliśmy się na najwyższy szczyt Gór Stołowych Szczeliniec Wielki oraz spacerowaliśmy po Błędnych Skałach. Jest to labirynt szczelin i zaułków, niekiedy niezwykle wąskich. Wiele skał ma własne nazwy np.: „Skalne Siodło”, „Kurza Stopka”, „Labirynt”, „Tunel”, „Wielka Sala”. Powstałe bloki skalne tworzą kilkusetmetrową trasę turystyczną o niepowtarzalnym uroku. Zwiedzając, często dosłownie przeciskaliśmy się wąskimi szczelinami pomiędzy skałami. Wysokość korytarzy waha się w granicach 6 -8 m, szerokość jest różna - miejscami wynosi tylko kilkadziesiąt centymetrów.

Ostatniego dnia przenieśliśmy się na czarny kontynent we wrocławskim Afrykarium. Jest to unikatowy na skalę światową kompleks przedstawiający różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu. W 19 akwariach i basenach o pojemności niemal 15 000 000 litrów wody prezentowane są zwierzęta zamieszkujące plaże i rafę koralową Morza Czerwonego, rzekę Nil, krainę Wielkich Rowów Afrykańskich, głębię Kanału Mozambickiego, plaże Wybrzeża Szkieletów (Namibia) i Dżunglę.

Jednak wszystko co dobre szybko się kończy i niestety musieliśmy wrócić na nasze mazowieckie tereny do stęsknionych rodziców. Wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że nasza czterodniowa wycieczka była bardzo udana. Zapraszamy do galerii.

"Działaj Lokalnie"

• P1150716.JPG
  • P11506801.JPG

Zestaw podręczników

Pobierz szkolny zestaw podręczników

Pobierz  podręczniki do zakupienia

Kalendarz Roku Szkolnego

Pobierz kalendarz imprez szkolnych.

Filia przedszkola "Niezapominajka" w Słupnie

W Szkole Podstawowej w Liszynie otwarta została filia przedszkola "Niezapominajka" ze Słupna.

Autobus szkolny

Pobierz rozkład autobusu szkolnego

Wybieramy patrona

Społeczność Szkoły Podstawowej w Liszynie wybiera patrona.

1.Prezentacja  3.Wyniki wyborów
 2.Ogłoszenia  4.Uzasadnienie wyboru
 Galeria

Szkoła w Ruchu

Realizacja zadań w ramach akcji