Bezpłatne szczepienia przeciwko grypie w CUS w Słupnie. Kliknij wiadomość, by dowiedzieć się więcej.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

WYCIECZKA DO WARSZAWY

W dniu 05.05.2023r. klasy 1-3 wybrały się w niesamowitą podróż pełną ciekawych atrakcji i niezapomnianych wspomnień. Uczniowie tego dnia wraz z sympatycznym przewodnikiem zwiedzali stolicę.  Wyjazd do Warszawy dla wielu z nich był okazją do poznania Zamku Królewskiego, Pałacu Kultury i Nauki oraz zakamarków Starego Miasta. Doskonale zorganizowany i intensywny program zwiedzania sprawił, że nie było czasu na nudę.

Warszawa przywitała nas piękną wiosenną aurą.  Nasze zwiedzanie zaczęliśmy od Zamku Królewskiego, gdzie największe wrażenie zrobił na nas Pokój Marmurowy z przepięknymi zdobieniami i iście królewskim przepychem.  Zachwycaliśmy się ogromnymi dziełami Jana Matejki, które w końcu mogliśmy podziwiać na żywo, a nie tylko w podręczniku do historii. Ważnym punktem było dla nas odwiedzenie Sali Senatorskiej, w której uchwalono Konstytucję 3 maja  w 1792 r.  Dla młodszych uczniów szczególnie ważna okazała się komnata z wielkim tronem królewskim, gdzie mogli złozyć hołd królowi poprzez wykonanie profesjonalnego ukłonu.  Po dość czasochłonnym zwiedzeniu Zamku udaliśmy się na spacer po Starym Mieście, po drodze podziwiając takie zabytki jak: Bazylika Archikatedralna p.w. Męczeństwa Św. Jana Chrzciciela, dzwon na Kanonii, Gnojną Górę, Kolumnę Zygmunta. Nasz spacer przedłużyliśmy w okolice Krakowskiego Przedmieścia. Tam zobaczyliśmy Kościół p.w. Św. Anny, Pałac Prezydencki oraz Plac Piłsudskiego z Grobem Nieznanego Żołnierza oraz Pomnik Smoleński. Ostatnim punktem programu było zwiedzanie Pałacu Kultury i Nauki oraz podziwianie pieknej panoramy Warszawy z tarasu widokowego znajdującego się na 30 piętrze.

Wrócilismy do domu bardzo zmęczeni, ale zadowoleni. Jedno jest pewne - taką wycieczkę zapamiętamy na długo.

Maria Natkowska

Data dodania: 2023-05-08 20:52:45
Data edycji: 2023-05-08 21:20:30
Ilość wyświetleń: 182

“Nie takie ważne, żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział,
nie żeby umiał na pamięć, a żeby rozumiał,
nie żeby go wszystko troszkę obchodziło, a żeby go coś naprawdę zajmowało.”

Janusz Korczak
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej